fredag 6 januari 2012

Trettondagsfredag

Trettondagsfredag idag. Så skönt med ledigt. Jag behöver det efter allt flängande de tidigare helgerna känner jag. Just nu myser jag ensam hemma. Har magen full av mumsiga köttbullar och funderar som bäst på att ta mig ett glas vin. Det skulle vara gott. Tänkte läsa slut min bok också. En svensk deckare som jag lånat av Pappa. Hoppas den inte blir för spännande bara... 

Annars har dagen faktiskt inte varit så slapp. Har nämligen varit på mitt livs längsta lenk idag. 13 kilometer runt halva Esbo tillsammans med Emma. Hon skall springa maraton i mars så för henne var dagens tur bara småpotatis. Men inte för mig. Benen känns rätt så mosiga nu kan jag tala om. Men skönt mosiga som tur.

Kvällens bilder:
Köttbullar! Bästa vardagsmaten. Dagens smaksattes med ofond, stekt lök och persillade. Mums!
Som tillbehör lagade jag lite gräddstuvad spenat. Gott och lchf!
Just nu myser jag här hemma med skönaste fårskinnstofflorna som jag fått i julkapp. Mimmi-sockorna passar dock kanske inte sååå  bra med tofflorna... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar