torsdag 19 januari 2012

Effektiv kväll

Jag blev så trött på allt rådd här hemma att jag satte igång en mindre storstädning. Det fanns smulor i hela köktet. Stekpannor i diskhon. Tvätten svämmade över i badrummet. Man såg inte ens min klädstol under berget av kläder. Soffan var en enda röra av filtar och kuddar och nerglidna soffdynor. Men nu så har vi det fint igen. Ordningen är återställd och friden inom mig likaså. Härligt. Bytte dessutom lakan av bara farten så nu skall jag snart krypa ner i mina nybäddade lakan. Det finns inget bättre än den känslan! Älskar fräscha lakan. Om jag skulle orka så skulle jag byta lakan varje dag (förutsatt att man inte heller skulle behöva tvätta dem).
Eftersom kameran har åkt tillbaka till sin rätte ägare för åtminstone en stund kryddar jag inlägget med gamla bilder. Från den årstid jag skulle önska att det skulle vara nu istället för snökaos.
Älskar sommaren!! Hoppas det snart blir vår...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar