fredag 23 december 2011

Lucka tjugotre: Jullistan

Lånar en lista från Wonderland-Heidis blogg så den får bli dagens lucka. Den nästsista bloggkalenderluckan...

Hur och med vilka ska du fira jul i år?
Jag skall för första gången fira jul med min Fästmans familj. Det kommer kännas konstigt och annorlunda, men säkert bli riktigt trevligt ändå. Som tur träffar jag ändå familjen på julgröt hos Farmor på dagen och sen skall vi och äta annnandagskalkon till dem den 26.12.

Vad önskar du dig i julklapp?
Jag önskar mig bland annat en fårfäll, en kaffelattemaskin, parfym, böcker, mateusproslin. Fast faktiskt så är inte presenter så viktiga. Det bästa är stämningen och känslan på julen.

Vilken scen är bäst ur Kalles Jul klockan 15 på julafton?
Kommer det ens Kalle Anka på tv i Finland?! Jag kommer iaf inte ihåg att jag skulle bruka titta...

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Nåjo! Om man är en julälskare så är hela julen alltid underbar. Tiden brukar bara gå lite för fort tycker jag...

Har du firat jul utomlands någongång?
Jo, två gånger faktiskt. För två år sedan i Thailand då vi bodde och studerade där. För fem (?) år sedan i St.Anton i Alperna.

Vilket jullåt är den bästa?
Sinatras Christmas song. Eller Whams Last Christmas. Eller Mariah Careys All I want for Christmas. Årets nykomling är Justin Biebers Mistletoe!! Jag älskar julmusik.

Vilken julfilm är den bästa?
Love Actually! Men the Holiday är nog också fin.

Har du varit Lucia någongång?
Många många gånger som liten. Första gången jag lussade var jag bara ett år. Efter det lussade jag och mina systrar så gott som varje år i femton år. Jag har också varit med i Folkhälsans Luciaval men blev inte vald.

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Hm.. Nån av alla jularna hemma i barndomshemmet i Grani. Alla kusiner. Väntan på julgubben. Middagen som aldrig tog slut och berg av julklappspapper och presenter.

Här en julig Hanna i Thailand julen 2009.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar