måndag 7 november 2011

Vitt+färg=sant

Hittade ett härligt färgglatt hem hos Stadshem. Med vit bas kan man variera i oändlighet. Nu när det bara blir mörkare där ute så tycker jag det är extra fint med lite färg.
Jag gillar blandningen mellan öppna hyllor och luckor. Snyggt och enkelt.
Vitt golv, det finaste som finns. Gillar också tavlorna. Mycket grönt är också fint.
Hm, borde jag kanske virka såna filtar? Snyggt med små stilleben på sidobordet förresten. Små bokhögar, ljus, tavlor, lätt att variera och alltid snyggt!
Så bra idé med de korta tavellisterna hela vägen ner längs med väggen. Så kan man lätt byta ut eller ändra ordningen på tavlorna. Fintfint!
Inte så stort sovrum men desut mysigare. En massa tavlor här också. Det vill jag förresten börja samla på jag med, tavlor :)
Svart hall med krittavlevägg. Gillar också regissörsstolen!

3 kommentarer:

  1. Vilket snyggt hem. I Like.
    Jag hade vittmålat plankgolv i över fyra år och älskade det lika mycket som jag hatade det. Helt oöverdrivet så ser man varje hårstrå, varje sandkorn, varje smula. Och med facit i hand är jag lycklig att jag hade det men kommer inte att ha det i första taget på nytt.

    SvaraRadera
  2. Naja: Jag kan tänka mig att det där med vitt golv inte är lika praktiskt som det är snyggt! Men jag har blont hår, hjälper det?

    SvaraRadera
  3. Nej, det hjälper inte :) Mitt var också så gott som blont under den tiden.

    SvaraRadera