onsdag 9 november 2011

Utmärkelse

Oooh, jag har fått ett bloggpris av den svenska flickan Mia för att jag har en så peppande och inspirerande blogg. Å så glad jag blir. Glad i hela magen faktiskt. För det är ju just det jag vill att min blogg skall vara. Glad, inspirerande och peppande! Till priset hör att man skall svara på några frågor, så here we go:

1. Varför började du blogga? 
Jag började blogga när vi (jag och min Fästman) flyttade till Bangkok vintern 2009 för att studera. Jag hade länge funderat på att börja blogga men inte riktigt veta vad jag skulle blogga om så utomlandsvistelsen blev en naturlig start. Sen tyckte jag det var så roligt att jag fortsatte när vi kom hem igen sju månader senare. Det jag inte fattade då var hur otroligt fint nätverket är mellan bloggare och att man faktiskt stiftar en massa nya bekantskaper och får riktiga vänner genom bloggen. Det är så fint!

2. Vilka bloggar följer du?
Jag läser nog alldeles för många bloggar. Alla i min blogglista förstås men nog fler än de också. Ibland läser jag en massa inredningsbloggar och matbloggar då jag letar sån inspiration. Men jag försöker också läsa mycket finlandsvenska bloggar, just för att det är roligt att bloggnätverka. I min google-reader, som jag främst läser bloggar genom, har jag för tillfället ca. 35 prenumerationer. En blogg som jag börjat följa alldeles nyligen är den underbara Att vara någons fru. Hon skriver så fint att man nästan får gåshud!

3. Vilka favoritfärger har du?
Kanske ingen nyhet, men rosa är nog min favoritfärg i alla kategorier. Svart är dock också oftast snyggt. När det kommer till inredning gillar jag vitt och andra ljusa nyanser. 

4. Vilka favoritfilmer har du?
Jag gillar romantiska snyftisar, så man riktigt får gråta och samtidigt uppleva stormande kärlek. Som The Notebook och Ps. I love you. Moulin Rouge gillar jag också för musiken. Och sen gamla Audrey Hepburn filmer. 

5. Vilket land drömmer du om att besöka?
Åh, det finns så många ställen jag skulle vilja resa till. Nepal, Syd-Afrika, Antarktis, Galapagosöarna, Nya Zealand och Island för att nämna några. Ju mer man reser destu mer vill man resa. Så är det bara. 

Sen skall man ännu ge bloggutmärkelsen vidare. Jag vill ge priset till följande bloggare för att de alltid får mig på gott humör, även en riktigt tråkig dag:




6 kommentarer:

  1. Woho, Grattis! Mycket välförtjänt. Btw, Tack för lakan-komplimangen :D

    SvaraRadera
  2. Oj tack snälla! Det är en stor ära att ta emot priset. Pusskram x

    SvaraRadera
  3. Lina- Tackar själv.
    Ida- Vassego, så kiva att du blir glad :) Kramkram

    SvaraRadera
  4. Voi tack!!! Nu blev jag jätteglad!!! Du är så fin.

    SvaraRadera
  5. Neeej så glad jag blir!
    Hur har jag kunnat missa det här?!? Och vad fick mig att läsa ännu äldre inlägg än vad jag trodde mig ha oläst?
    Beklagar, det var ju hundra år sen det här!
    Men TACK, vad jag blir. Och du ska veta att du gjorde min dag idag, den har varit umpa.

    SvaraRadera
  6. Naja- Bättre sent än aldrig! Och huvudsaken var ju just att sprida glädje :)

    SvaraRadera