onsdag 5 oktober 2011

Fyndat

Cyklade en sväng via Brunssan till Kaivarin Kanuuna, främst för att kolla in Wonderlands skoutbud. Väl där kom jag på att jag glömt att kolla hennes bordsnummer så det blev till att gå igenom hela kirppisen. Och tur det. För jag gjorde två riktiga fynd. Ett par Pura Lopez klackar för 25e i MIN STORLEK (dvs. 35,5) Jag hittar aldrig skor i min storlek eftersom damskor oftast börjar från 36 och då hålls klackskorna inte på mig. Dessa var visserligen använda men i gott skick. Som nya har det säkert kostat långt över hundralappen...
Mina fina nya skor. Kanske man kan färga dem vita så sku de kunna bli mina bröllopsskor?!
Mitt andra fynd, en svart dunrock för 8e. Den verkar knappt använd. Tjock och gosig. Nu känns det inte ens så farligt att de lovar snö till veckoslutet!!
Fynd nr 2. Nu måste det bara bli lite kallare så kan man börja använda den :)

5 kommentarer:

  1. Va?! Snö?! Nej! Inte ännu! Har inte gått igenom våra vintekläder än och stora pojken har ingen halare, det vet jag. Jag behöver själv en längre rock/kappa innan det blir ordentligt kallt. näe, om vi bara sku skippa kölden i år kanske?! ;)

    Får man fråga hur lång du är med en så litn fot?

    SvaraRadera
  2. Wow, vitsi så bra fynd! :)

    SvaraRadera
  3. super fina skor, lönar nog inte ha så höga på bröllopet eller sen göra som madde o ha tre par olika skor så du kan byta ;-)

    Butiken varifrån madde hitta sin klänning där får du färgat skorna....

    SvaraRadera
  4. Snyggt jobbat! Tror dock inte att man kan färga svarta skor vita, utan bara från vitt till nån annan färg. Och då ska det väl vara siden/satinskor som är obehandlade.

    SvaraRadera
  5. Melli- Jag sku nog också kunna skippa kölden, egentligen. En dag kan det vara kallt så jag får användning för rocken men sen får det bli varmare och vår igen :) Ja och jag är nog inte så lång... 154,6 cm över havet.

    Hellu- I know! Tänker så besöka denna loppis på nytt :)

    Kati- Tack :) Jo jag skall nog ha ett platta skor med mig har jag tänkt, så jag sen kan byta när jag inte orkar mer. Men eftersom jag är så kort och Eric så lång så vill jag nog ha ganska höga ändå!

    Linda- Tack, jag känner mig riktigt nöjd över fynden faktiskt. Å jag misstänkte nog samma som du skrev, att man bara kan färga ljusa skor mörkare... Men satinskor är de iaf!

    SvaraRadera