torsdag 20 oktober 2011

Flygfältsbloggen

 Jag sitter på Frankfurt flygfält och dricker god latte samtidigt som jag har fin utsikt över en massa stora flygplan. Resan hit gick bra, även om vi var över två timmar försenade. Jag sov till och med en liten blund. Tur att jag har lång mellanflygs-tid. Det trevliga typerna bredvid mig på flyget hade inte lika tur. Deras connection-flyg till San Francisko for ren för någon timme sedan! 
Min utsikt just nu! Om typ två timmar är det dags för nästa flyg. Bara åtta timmar och sen är jag i Mumbai!
Jag tycker om flygfält. Gå och strosa lite i tax-free butiken, testa lite nya dofter (nu doftar jag Marc Jacobs Daisy) och titta på folk. Här finns folk överalltifrån. Bredvid mej på cafét sitter en tysk barnfamilj och på andra sidan ett amerikanskt par. Jag undrar vart alla är på väg?!

2 kommentarer:

  1. Jag älskar också flygfält - det är alltid en känsla av äventyr i luften, samtidigt som man ser så många möten och farväl. Stora känslor. Fly safe och ta hand om dej! Pusskram xx

    SvaraRadera
  2. Aida- Flygningen gick mycket bra och var riktigt safe. Tror faktiskt jag var betydligt mera safe upp i luften än här nere på marken i detta land...

    SvaraRadera