lördag 3 september 2011

Nervös

Jag börjar bli lite nervös. Om bara några timmar skall jag springa mitt första riktiga lopp, Midnattsloppet, precis som också kommentatorn uppmärksammat. Tänk om jag inte orkar? Tänk om jag snubblar i starten? Tänk om jag springer alldeles för hårt i början så jag måste krypa i mål? Hjälp! Och hur peppar man sig själv bäst innan loppet? Vad skall man äta? Hur mycket skall man dricka? Hur många timmar innan skall man äta? Som det märks är jag verkligt nybörjaraktig. Och förvånansvärt nervös. Jag vill ju inte komma sist. Gärna springa på under en timme. Puh! Nå, månne det inte går bra. Jag laddar upp med lax och blomkålsmos. Och massa vatten.
Börjar bli nervös. Tio kilometer är ju ändå ganska långt. Har bara sprungit så långt två gånger tidigare, i hela mitt liv....
  

2 kommentarer:

  1. Lycka till, håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det gick riktigt bra. Jag är både nöjd och stolt över mig själv :)

    SvaraRadera