lördag 13 augusti 2011

Lördagen så här långt

kl. 9.15 Jag vaknar, stiger upp, diskar, dricker te och äter yoghurt samt läser Husisen. Det tar ganska länge.
kl. 10.30 Jag kryper tillbaks till sängen, vi tittar på en fin dokumentär om en sköldpadda på Fästmannens dator
kl. 12.00 Jag bestämmer mig för att fara på lenk, måste bara läsa lite bloggar först, samt ladda ner en ny sommarpratare att lyssna på, det tar förvånansvärt länge...
kl. 13.00 Jag far iväg på lenk, lyssnar på Maria Wetterstrand. Springer en lite längre tur. 8km, tog typ en timme. Superskönt och härligt väder. Sommaren är tillbaka.
kl.14.00 Kommer hem. Madde ringer. Pratar lite med henne, vi kommer överens om att jag skall till henne ikväll vi 6-7-tiden. Det blir skumppa och sallad. Trevligt! Samtidigt som jag pratar i telefon pysslar jag lite med balkongblommorna. Plockar bort gamla, klipper bort lite visset och så. Funderar på att jag om två veckor inte längre har en balkong...
kl. 14.44 Jag skriver detta inlägg och funderar på att gå i duschen, så det skall jag föra nu. So long!
Bild på balkongblommorna. De står på bordet eftersom det regnat så mycket i veckan. Hänger de på kanten så blir det översvämning och de tycker dom inte om. Okej det här var ju kanske inte något fotografiskt mästerverk men jag måste väl öva lite först!! Bättre än bildlöst inlägg ändå, väl?!

Har ni en lika skön lördag som jag?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar