tisdag 5 juli 2011

Örtkrukor

På Suomalainen Kirjakauppa hittade jag för en tid sedan en burk med tavelmålfärg för bara 8e. Den kan man ju säkert göra något roligt med tänkte jag, så den fick följa med hem. Nu på veckoslutet kom jag på vad jag kan måla. Så jag målade en vanlig terracottakruka, planterade en basilika och skrev med tavelkrita på krukan. Roligt och fint tycker jag! Ett litet pysseltips...
Déco heter färgen. De hade också magnetfärg, men fick stanna kvar i butiken än så länge....

Ett lager med färgen räckte bra. Snabbt torkade den också.

Sen var det bara att plantera och skriva på. Fint vah?!




7 kommentarer:

  1. Jätte nice! Brukar själv få inspis stunder och lacka servetter med trevliga mönster på krukor. Det blir också jätte kiva :)

    SvaraRadera
  2. Så fiiint!!! :) Hanna sen när jag får mitt första hem så måste vi ha pysselkurs! :P

    SvaraRadera
  3. Lotta- Ah, som decoupage! Det måste jag också testa. Har du lack och låna eller var köper man det billigt och bra?
    Hellu-Pysselkurs låter bra. Kanske vi kan ha en redan innan du får ditt första hem? Kanske julpyssel sen mot senhösten?

    SvaraRadera
  4. Wow, jätte snyggt! Tack för tipset :)

    SvaraRadera
  5. Varsågod! Idag köpte jag faktiskt två krukor till samt koriander och timjan. Så snart har jag fler :)

    SvaraRadera
  6. Men det där ska jag också testa! Och griffelfärg hittar man var...? K-rauta? Vad heter det på finska förresten? :)

    SvaraRadera
  7. Den här hittade jag på Suomalainen Kirjakauppa i köpcentret Jumbo. Liitutaulumaali kanske det sku heta på finska?! Har för mig att det säljs liknande också på sinelli på simonsgatan.

    SvaraRadera