måndag 13 juni 2011

Lchf

Jag tänkte pröva på det här med lchf. Low Carb High Fat diet alltså. I tre veckor har jag tänkt stänga ute så gott som alla kolhydrater och istället äta mig mätt på proteiner, grönsaker som växer ovanför marken och fett. Om jag inte märker någon skillnad om tre veckor får det vara. Handlade hem en massa bra mat från butiken. Broccoli, ostar, grädde, smör, höna, skinka, ägg, avokado, blomkål, squash och champinjoner bland annat. Inga frukt, glass, potatis, pasta, bröd eller socker på tre veckor. Spännande!
Jag började redan igår. Då såg maten ut så här: kokt sommarkål, minitomater, hemlagade köttbullar och tzatsiki.

2 kommentarer:

  1. Oj, lycka till - det där ser iofs väldigt gott ut!

    SvaraRadera
  2. Tack! Det var mycket gott :) Jag saknade inte markaroni eller pottmos ett dugg faktiskt.

    SvaraRadera