torsdag 26 maj 2011

Trädgårdsbloggen del 5

Dags för lite uppdatering på trädgårdsbloggfronten igen. Ni är säkert sjukt nyfikna och tänker: Hur mår chilin? Hur har det gått med försådden? Hur mår balkongblommorna? Nu skall ni får svar på alla era funderingar.

Chilin växer till synes sjukt bra. Den i vita krukan håller redan på att bli en riktig buske. Snart måste jag plantera om till större krukor igen... Fyra plantor har jag kvar. Tre har adopterats bort till fina nya hem :-) Så här såg det ut för bara 15 dagar sedan, klick!

 Försådden går inte så jätte bra. Jag vet inte riktigt vad som har gått fel... Men varken krassen eller persiljan har grott över huvudtaget. Lobeliorna och basilikan har nu grott med de är ännu så små så små. Efter 20 dagar borde de redan vara typ fem cm höga och man borde kunna plantera ut dem, de har nu redan fått växa till sig i en månad men är fortfarande ynkliga. Tror jag planterar lite mera frön på nytt direkt i kruka och balkonglåda när det är varmare ute.

Blommorna på balkongen orkar jag inte ta bild på, men de blommar och växer hur fint som helst :-)

2 kommentarer:

  1. Trevlig blogg du har ! :) Lycka till med sådderna ;) har själv en del hemma som man väntar skall börja växa till sig :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Det är så roligt med mull och frön. Och spännande att se vad det blir. Lycka till själv med dina sådder :)

    SvaraRadera