onsdag 25 maj 2011

Stickat

I vintras stickade jag ju en hel del, men nu på senaste tiden har det blivit lite mindre av den varan. Ikväll var vi dock bortbjudna till Fästmannens småkusin som i februari fick en liten dotter. Då i februari stickade jag redan en liten bebimössa och en liten tossa till bebin. In på halva andra tossan tog garnet slut så jag kunde inte sticka klart. Nu då vi sku på besök så köpte jag mera garn och stickade klart också den andra tossan igår kväll. Som tur passade också grejerna helt perfekt! Så roligt att sticka igen. Måste nog ta tag i något nytt projekt!
Små stickade bebistossor

5 kommentarer:

  1. Sockorna du stickade åt mig passar också helt perfekt :D

    SvaraRadera
  2. Du får ha stickskola för mig nån regnig höstkväll hördu!

    SvaraRadera
  3. Pappa- Nå bra :) Jag tror faktiskt att det blir mera sockor som nästa projekt!

    Linda- Jooo, vi kan ha stickklubb :) Å vet du, det är inte alls svårt! Jag har läst mej det mesta via google och youtube ;-)

    SvaraRadera
  4. Jag har börjat sticka igen, första gången sen typ lågstadiet. Kan tyvärr bara sticka rakt och vågigt, så det blir bara en massa halsdukar...lära mig sticka?

    SvaraRadera
  5. Kiri- Du är också hjärtligt välkommen på stickklubb :) De mesta har jag faktiskt lärt mig via nätet. Googlat och kollat videon på toutube. Inte kunde jag heller sticka annat än aviga och räta förrän jag började!

    SvaraRadera