torsdag 26 maj 2011

Om sömnbesvär

Tänk, just när jag lidit av lite sömnbesvär så skriver Papper.fi en sällsynt läsvärd artikel om ämnet. Där får jag bl.a. veta att man kan ha svårt att somna om man har förändringar på G i sitt liv. Och det har jag ju då jag just börjat på nytt jobb. Att man känner att man inte riktigt har kontroll över sin vardag kan också leda till sömnproblem. Det stämmer också då jag nog inte riktigt ännu har allt under kontroll på jobbet och så gott som varje dag känner mig lite lost (det har visserlige varit mycket bättre denna vecka och så småningom kommer jag nog kunna allt som rinnande vatten). Så  det var säkert det som var förklaringen!

Dessutom varade mina sömnsvårigheter bara en kväll.... Nu har jag nog somnat lika bra som vanligt igen :) Däremot har jag haft lite "slutasömnenproblem" på morgnarna. Kanske Papper snart skriver en artikel om vad det kan bero på och hur man åtgärdar det till näst?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar