fredag 4 mars 2011

Trädgårdsbloggen

Eftersom det inte riktigt går att odla grejer där ute ännu så  har jag tjuvstartat trädgårdssäsongen inomhus. Jag har nämligen petat ner några chilikärnor från en chilifrukt jag använde då jag lagade curry senast, i lite mull. Och nu,. nästan två veckor senare har det kommit upp små gröna skott. Jess! Snart har vi egen odlad chili! Eller hur länge månne det tar innan den får frukter?

Ser ni de tre små skotten?! Så kiva, men lite trädgårdspyssel :) 

Till näst tänker jag odla fröna i påsen här nedan!! Så får vi ett donitsträd....



2 kommentarer:

  1. Härligt! Älskar allt som har med att så och blommor och trädgård att göra - men har inte riktigt plats med några extra krukor här inne. Väntar tills det går att börja fixa på balkongen =) Donitsfrön skulle inte vara helt fel =P

    SvaraRadera
  2. Jag längtar också tills man får börja fixa på balkongen. Ifjol odlade jag basilika, persilja och krasseblommor från frön. Så hräligt. Man kan faktiskt odla ganska mycket på balkong också. Så det blir nästan som en trädgård :)

    SvaraRadera