tisdag 1 mars 2011

Hemmakontor

Jag vill försöka bli bättre på att jobba och studera hemifrån. Det är ju så praktiskt då man kan äta billig lunch, dricka gratis kaffe, bara vara oborstad i håret och ha på sig mysbyxor! Detta är faktiskt ett av mina mål nu under marsmånad. Att jag skall få mer ordning på hemstudier på dagarna, så jag inte varje dag behöver åka in till stan och bibban! Sen när jag börjar skriva på min gradu på allvar så går det ju också mycket lättare om jag vara stationerad på bara ett ställe! Jag inbillar mig också att jag skulle jobba duktigare om mitt hemmakontor skulle se ut så här:

Så fin moodboard! Och jag älskar färgerna. Bild från underbara bloggen Stylizimo

Fin stol, härligt med balkongen och färgerna!

Peppande tavla med bra budskap! Ser det inte ut som ett artekbord föresten?

3 kommentarer:

  1. Lås in stickningen :) Stäng av datan! Ta på dig sköna kläder. Bestäm en tid då du börjar plugga. Fram tills dess så får du göra allt det som du känner för att göra innan du börjar plugga. När du väl pluggar - tillåt dig själv att ta korta pauser om du känner dig omotiverad. Men tänk först att när jag har läst till den här sidan så får jag ta paus. Oftast får det en att komma igång att och glömma bort den där pausen. Om du fortfarande tänker på pausen när du kommer till den sidan, ta då en kort paus och gör något annat. Hoppas att du kommer igång med att plugga hemma :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen! Skall testa idag :) Har nu läst alla bloggar, städat undan det värsta och satt på kaffevatten. Målet är 30 sidor innan paus. Vi får se hur det går...

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara rum! det översta hade passat mig utmärkt! Håller med om längtan till våren! Va trevligt att du hittat min tävling, lycka till! Underbart fin blogg, älskar din header! Lägger till dig till favoriterna! Kram på dig!

    SvaraRadera