måndag 7 februari 2011

Ofokuserad

Alltså jag är så totalt ofokuserad idag. Jag kan inte hålla mig till att bara göra en sak i taget utan jag försöker göra tie. Det leder tyvärr inte till supereffekttiv multitaskin utan snarare att jag inte får nåt gjort helt och håller. Så fort jag börjar med något så kommer jag att tänka på nåt annat så jag gör det som leder in mig på en tredje grej och så vidare. Suck! 

Exempel: jag skall skriva graduplan, måste kolla upp ett ord på nätet så jag klickar fram firefoxen, där jag fått ett nytt mail, som jag svarar på, som får mig att tänka på ett annat mail jag skall skriva, som i sin tur får mig att börja planera lite scoutrelaterade grejer, då måste jag in på facebook för att kolla ett evenemang och där har jag fått ett meddelande som jag måste svara på, jag blir törstig och kokar te, men glömmer det stående med påsen i på diskbänken tills det har hunnit kallna, skriver ett annat mail och när jag är klar med  det så kollar jag i misstag bloggen och ja, vad var det jag skulle göra från början?!

Nej nu får jag taoch skärpa mig och sätta igång och göra det jag egentligen skall göra. Basta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar