onsdag 23 februari 2011

Kvällens meny

Gårdagskvällens systramiddagsmeny bestod av följande:

Förrätt
Vitlökssmöriga räkor och kräftstjärtar med batong 
(MUMS! och världens enklaste att göra, sätt bara lite räkor och kräftstjärtar i en liten ugnsfast skål. Blanda smör, några pressade vitlöksklyftor och hackad persilja i en annan och klicka över i de små skålarna. In i ugnen för typ fem minuter. Serveras med batong som doppas i smörhärligheten)

Huvudrätt
Parmainlindad hönafilé i gräddsås, ugnsrotsaker och tomatsallad
(vi hade potat, batat och plasternacka)

Efterrätt
Ooey Gooey Brownies
(dvs. brownies med marchmallow, kinuski (det var det som jag kokade igår, kondenserad mjölk alltså!) och chokladfudge. Väldigt maffigt kan jag tala om. Men gott! Receptet hittade jag här)

Bilder på matmumset:

Lite suddigt, men jag ville ta bild utan blixt och då är det himlade svårt att få den osuddig. Stämningsfullt eller hur?!
Detta skall jag äta till lunch idag, eftersom det blev kvar en filé och lite rotsaker med. Värsta lyxen!

Detta är inte min bild utan jag lånade den från receptet eftersom jag glömde fota efterrätten... Men min såg nog ut så här ungefär den med :)

7 kommentarer:

  1. Åh, det ser ju underbart ut!!! Middag hos dig verkar vara en höjdare ;)

    SvaraRadera
  2. mums ser de ut ;) å kräftisarna är alltid en hit :D

    SvaraRadera
  3. Mums, kräftstjärtarna ska jag och Riku testa imorgon :)

    SvaraRadera
  4. Det var faktiskt mycket gott :) Kanske jag borde starta en matblogg också! Eller gå med i masterchef...

    SvaraRadera
  5. Hela menyn låter farligt god! Såg recept på den där efterrätten för några dagar sedan jag också och har tänkt laga den nån dag, vet bara inte närr - verkar übersmarrig! =)

    SvaraRadera
  6. Angående efterrätten så var den nog god, men inte så god som jag liksom hade tänkt. Så jag gör nog inte den igen. Men bara browniereceptet med fudgen på tror jag kan bli ännu bättre, och framförallt enklare :) Jag gillar när matlagning är enkelt men GOTT och att det ser lite festligt ut.

    SvaraRadera
  7. Vad gott allt ser ut :) mmm!

    SvaraRadera