tisdag 4 januari 2011

Systers julklapp

Igår blev jag äntligen klar med min systers julkapp. Jag skulle nämligen sticka en halsduk åt henne, men pga. tidsbrist och att jag stickade fel ett par gånger och måste sprätta så blev den klar först nu (men hon har inte frusit jag packade in en av mina gamla som substitut åt henne till julafton). Och halsduken, som är i omlottmodell, blev mycket fin. Jag har nästan ingen lust att ge bort den... Typiskt när man bara stickar grejer åt andra, man vill ju själv behålla det fina. Nästa stickprojekt blir således åt mig själv (sockor, har ren börjat).

Svart och mjuk och gosig. Rullad ett varv runt så är den perfekt längd!

Men man kan också ha den öppen, mer som en sjal.

Eller så kan man ha den såhär om man har kallt om huvudet :)

1 kommentar:

  1. oj va fin den blev vill ha den nu så du får nå int behålla den du måst sticka en egen ti dj :D
    krama amanda

    SvaraRadera