torsdag 30 december 2010

Dag 29- Vad du strävar efter

Jag tror att jag strävar ganska långt efter samma i livet som de flesta andra. Det viktigaste för mig är att vara lycklig. Hur man blir det så är väl individuellt, men jag tror på balans i livet. Och att man är nöjd med sig själv. Jag strävar efter en god hälsa och ett hälsosammare liv. Jag vill må bra och se bra ut. Jag strävar efter framgång. Både karriärsmässigt och i mina egna projekt. Framgång kan betyda olika saker. Men att jag själv är nöjd med min insats är det viktigaste. Jag strävar efter att vara ekonomiskt oberoende. Jag hatar att inte ha pengar. En dag hoppas jag att jag inte skall behöva bekymra mig om den saken. Jag strävar efter att hela tiden utveckla mig själv, både på det personliga och intellektuella planet. Jag vill bli smartare, mer allmänbildad, snällare, lugnare, gladare osv. Jag tror att det är viktigt att hela tiden ha något att sträva efter, ett mål. Istället för nyårslöften tänker jag uppsätta mål för år 2011 som jag hoppas och tänker försöka uppnå. När man uppnår ett mål så boostar det självkänslan och jag tror att det är viktigt för ens välbefinnande. Jag har påkänn att 2011 kommer att bli ett mycket bra år och att jag kommer att bli en ännu mer harmonisk och lycklig människa! Det är i alla fall vad jag strävar efter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar