söndag 12 december 2010

Dag 12 – Din vecka

Jag har svängt om dag 12 och 13. Tar väskan imorgon (då jag förhoppningsvis har fått tillbaka min kamera och kan fota) och presenterar min vecka idag istället.

Kommande vecka kommer alltså att se ut såhär på ett ungefär:
  • Måndag: tentläsning på bibban kl. 9-18. Kanske delta som tomte i Luciatåget med de små vargungarna på kvällen om jag läst tillräckligt duktigt under dagen
  • Tisdag: Tent kl. 9-14. Därefter gå till bibban och låna böcker till nästa tent. Börja läsa lite grann under eftermiddagen. Fixa julkorten klara och för till posten idag eller imorgon
  • Onsdag: Bibban hela dagen lång.
  • Torsdag: samma som onsdag + ev. göra pepparkaksdeg på kvällen så att jag kan baka pepparkakor efter tenten på fredag. Då måste jag först gå till butiken och köpa ingredienser till pepparkaksdeg.
  • Fredag: Tent kl. 8-13. Baka pepparkkasdhusdelar och pepparkakor på eftermiddagen. 
  • Lördag: Dekorera pepparkakshusdelarna.  medJulgodisfix jos Marika med Matilda och Marika under dagen. Kom ihåg att låna min pleikka av Matilda!
  • Söndag: Fixa och baka inför julen. Limma ihop pepparkakshus. Scoutledarjulfest på kvällen i Grani singstar och julbord.
Det var väl ungefär det. Ganska mycket julfix och ännu mera tentläsning. Hård fart hela veckan. Jag får väl ta igen det och vila under mellandagarna sedan!


Baka och fixa (bild från sanfransiscochic.tumblr.com)

Pepparkakshusinspiration från Sköna hem. Hur gör man månne istapparna!?

Julklapparna skall också fixas så långt jag nu hinner. Fina paketpapper från Ikea!

1 kommentar:

  1. Låter som att du har fullt upp hela veckan! Lycka till med tenterna och hoppas det går bra med julbaket =) Otroligt fina pepparkakor på bilden! Önskar jag skulle ha tålamod att dekorera mina pepparkakor så där också ...

    SvaraRadera