tisdag 7 december 2010

Dag 06 – Din (går)dag

ca. 9.45: Vaknade. Låg kvar en stund i sängen innan jag steg upp. Till morgonmål blev det gröt och te. Husis fick underhålla.

11.30 skulle börja starta med bilen mot Grani. När vi kommer ut märker vi dock att det har snöat 30cm under natten. Bilen är helt intäckt och enorma vallar runt omkring. Vägarna har inte heller plogats... Efter 20 minuters hårt arbete är bilen framme. Men jag vågar inte köra pga det galet dåliga föret. Snälla fästmannen kör mig till Grani istället.Jag tror jag aldrig ens åkt bil i så halt väglag. Sjukt skrämmande!!

12.06-16.15 Julfest/basar/karneval på kårlokalen. En massa pyssel med scouterna, ärtsoppa, bakverksförsäljning och bra stämning! 

16.30 hälsar på en sväng hos Pappa som äter griskotletter. Lånar en skarvsladd och får med mig en flaska snaps på köpet. 

17.00 Fästmannen kommer efter mig. Vi kör till hans föräldrar för att äta Lasagne. 

18.50 Självständighetsbalen börjar. Jee! Enligt fästmannen och hans pappa årets tråkigaste tv-program. Enligt mig, sjukt roligt att kolla in allas kläder och kritisera och beundra. Min favorit var kanske Janina Anderssons vackra klänning...

21.05 Vi skall fara hem, istället så börjar vi se på Solsidan som fästmannen brännt ner på DVD till sin familj. 

22.00 Efter två avsnitt solsidan skall vi fara hem. Men på någå konstigt sätt så hamnar vi tillbaka till soffan igen...

23.00 Äntligen, efter fyra avsnitt lyckas vi slita oss från soffan och far hem. Det var svårt att hitta någon parkeringsplats då vägarna fortfarande inte var ordentligt plogade och alla tomma platser var stora snöhögar. Hur skall det gå om det kommer mera snö? Var skall all snö rymmas? 

00.10 Efter att ha läst lite bok och tittat lite till på Solsidan somnar jag...



Några av balens vackraste klänningar (hittade ingen på Janina). Från vänster årets flyktingkvinna Nazima Razmyar, i mitten Eija Riitta Korhola, Maria Guzenina-Richardson med pink väska och i blått Satu Toiveaho! Alla bilderna har jag lånat från hbl.fi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar