tisdag 24 augusti 2010

Höst!

Tur att jag inte cyklade till stan. Det började nämligen ösregna på vägen till bussen. Nu är det dock bara grått igen. Fick lite kandi skrivet. Lånade också en bok inför gradu start-träffen. Anmälde mig till uni för året, åt god uc-lunch och drack gott kaffe med Jasmiina och Mickis. Mycket bra dag så här långt!

Jag är lite tudelad till det här att det håller på att bli höst. Å ena sidan är det mysigt med lite ruskväder, tända ljus, ylletröjor och krispig morgonluft. Å andra sidan vet jag ju att det betyder att det snart är vinter, dvs. mörkt i tre månader i sträck, slask och iskallt, vilket jag inte alls ser fram emot. Om hösten skulle bestå av bara september och sen skulle det börja bli vår igen, då skulle det vara bra :)

Nä nu ska ja börja sticka!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar