torsdag 17 juni 2010

I farten

Jag har haft så flängigt nu på några dagar att jag inte alls hunnit blogga. Pust! Igår barnvaktade jag hela dagen världens bästa Emma och Kajsa. Vi åkte till Flamingo och simmade, hoppade från 5 meter, åkte villi virta och vattenrutschkanor. Trodde nog aldrig att jag skulle åka till Flamingo... men blev faktiskt positivt överraskad. Inga ryssar eller snorungar. Det var nästan tomt och riktigt fräscht.

Idag har jag också varit på Syöpajärjestöjen Polikliniikka och kollat mina födelsemärken. Som tur så alla bra och ofarliga ut! Jag behöver inte ta bort ett enda. Skönt! Men bra att gå och kolla i alla fall för säkerhetsskull. Dessutom var det helt gratis ;-)

Jag har också ätit lunch med barndomsvännen Maria idag. Hade inte sett henne på tre år! Galet, vad tiden går. Jag lyckades till och med bränna mig framme på bröstkorgen eftersom vi lunchade på Teatteris terass. Typiskt, direkt efter hudcancerkollen! Vi var också lite kulturella och gick på Amos Anderssons konstmuseum. Riktig trevlig dag faktiskt! Ni måste vi bara se till att det inte går lika länge tills vi ses nästa gång.

Sen har Matilda också varit hos oss ens stund. Jag har packat upp ännu några lådor så nu har jag bara en kvar (Eric har ännu 4) Så skönt och här börjar verkligen se ut som ett hem! Jag har också fixat lite på balkongen. Planterat några krassefrön (får nu se om det blir något) och satt de växter jag har i krukor respektive hängampel. Det blev så fint så! Det fattas bara stolar och någå på golvet så skulle den vara komplett...

Imorgon är en spännande dag. Jag skall nämligen på jobb-intervju på morgonen... Håll tummarna för att det går bra. Jag skulle så vilja få jobbet!!

God natt! Nu skall jag se på fodis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar