onsdag 3 mars 2010

Skolan är över!!

Jee, sista tenten avklarad. Det kändes dessutom som att den gick riktigt bra, trots att jag måste skriva i racer fart. Vi hade nämligen lite pakko på att hinna till kinesiska ambassaden innan besökstiden tog slut kl. 11.30 idag. Men vi hann bra, och till råga på allt så hade de så bra service att man fick sitt visum samma dag. Några timmar måste man vänta, men det gjorde inget då det fanns ett stort köpcentrum alldeles brevid. Så nu har vi visum till Kina! Jee! Inte behövde man heller någo flygbiljetter in eller ut eller säkra datum när man kommer till landet, som vi på förväg var rädda att man skulle.

Jag har börjat packa lite sådär smått. Och gud så jag har mycket grejer som jag skulle vilja skicka hem och inte släpa på i två månader runt halva Asien. Men det är så sjuttons dyrt att skicka till Finland. 100 euro för 10 kilo. Men jag måste nog nästan göra det. Annars får jag väl betala övervikt på alla flygen dessutom, så det blir också dyrt. Skit!

Bara två dagar kvar i Bangkok nu. På fredagen far vi ner till Phuket och Raya Yai igen för att slutföra vår dykarkurs. Den 9 mars har vi sedan flygbiljetter till Bali. Just nu ser det ut som att vi kanske skippar Filippinerna och stannar längre på Bali, Lombok och Gili öarna istället eftersom det blir så dyrt att flyga... Men månne det inte är helt kiva det också ;-)

Kramar

2 kommentarer:

  1. De låter ju nog helt najs de oxå!!men hade ni int redan flygbiljetter ti jakarta el ha ni avboka dom?

    SvaraRadera
  2. vi flyger sidu till bali via jakarta! men vi stannar inte där, jag har bara läst att jakarta är en stor, slummig fattig stad med inget att se så.

    SvaraRadera