torsdag 19 november 2009

Sivalai place

God morgon!

Jag lovade ju visa vår lägenhet och hur vi bor men sen jobbade Eric hela kvällen så jag kom inte åt datorn (man kan bara använda internet en åt gången då vi bara har ett lösenord... DUMT!!) Fota gjorde jag dock, men bara inne eftersom det var mörkt ute. Så poolen och tennisplanerna visar jag en annan gång.

Vi bor alltså i en studio (etta) på ca. 45 kvadrat. De är mycket mysigare än tvåorna som är lite dåligt planerade och lite för stora. Vi hade jätte tur som fick denna, eftersom den är billigare och bättre! Vanligtvis hyr de inte ut studior till par, men alla var upptagna då vi kom hit :)


Utsikt från vårt fönster. Där borta borde man se Bangkok skyline men set syns nog lite dåligt på bilden... (om man klickar på bilderna ser man bättre!!)


Vårt sovrum, mitt sminkbord, flatscreen tv och Eric som jobbar. Vi sparar pengar genom att ha air-conditionen avstängd så mycket som möjligt om dagarna --> det blir väldigt varmt inne.


Vår sköna säng!


Vårt "vardagsrum", fina blommor eller hur? Paffpaketet i hörnet är en julgran, tomteluvor och pynt... Tills fredagens lillajulsparty och så att vi sen har lite julstämning här också i december!


Vårt kök. Igår köpte vi en stekpanna så nu kanske vi kommer att börja göra lite mat också... Eller räknar omelett till morgonmål som mat?!

Fint och fräscht eller hur? Vi har trivts jätte bra hittills, även om vi nu inte hunnit vara här så mycket....

Nu skall jag väcka Eric och sen skall vi ta skytrain och åka på yoga-timme. Jihuu!

Kramisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar